İSVİÇRE GEZİ ROTASI

lauterbrunnen

İsviçre gezi rotası yazımda genel hatlarıyla İsviçre gezi rotası oluşturacağız. Sizlerin işini kolaylaştırıp sizlere yardımcı olmayı diliyorum.

İsviçre 41.285 km²’lik küçük bir ülke. Planı iyi yaparsanız ülkenin çoğu yerini görebilirsiniz. İsviçre’de yapılacak etkinlik sayısı fazla olduğu için her şeyi yapabilmemiz her yeri görebilmemiz kısa süre içerisinde mümkün olmasa bile nokta atışlarıyla ülkeyi fethedebiliriz. Sizler için kendi deneyimlerimle İsviçre gezi rotası hazırladım umarım yardımcı olur.

Öncelikle benim aşık olduğum şehir Bern. Dolayısıyla en çok günümü oraya verirdim. Köyleri doğası o kadar farklıydı ki seyahatimin üzerinden 8 ay geçmesine rağmen hala etkisinden çıkabilmiş değilim. Ve tabi ki Bernina Express olmazsa olmazımız.

Öncelikle hangi havaalanına iniş yapacağınızı belirlemeniz gerekiyor. Türkiye’den Cenevre, Zürih ve Basel şehirlerine direkt uçuşlar mevcut. Zürih havaalanı daha işlek olduğu için oraya sürekli indirimler mevcut. Bu yüzden seyahatimize Zürih’ten başlıyoruz. Fakat siz oluşturduğum rotanın tam tersi istikametinde rota oluşturup İsviçre gezi rotası oluşturabilirsiniz.

Gezi rotasını daha iyi anlaşılması için belirli bir tarih üzerinden yapacağım. Bu tarihleri ise Montrö Caz Festivali’ne denk getireceğim. (5-7 Temmuz 2024)

İSVİÇRE GEZİMİ TOPLU TAŞIMA ARAÇLARIYLA MI YAPMALIYIM YOKSA ARAÇ MI KİRALAMALIYIM?

Sorunun cevabı kesinlikle araba kiralamak. 2023 yazında Audi A4 aracı 100 Frank’a doldurmuştuk ve bu benzinle 3-4 şehir gezmiştik. Tren fiyatları epey yüksek ve araba kiralamaktan daha pahalıya patladığı bir gerçek. Aynı zamanda toplu taşımaları bekle, saatleri uydur, tren istasyonlarına git bilet almaya uğraş vs gibi sorunlarla da uğraşmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Araba kiralamayı düşünmeyenler Omio, trainline ve İsviçre resmi tren sitesinden inceleyebilirler.

İSVİÇRE TURUMUZA BAŞLAYALIM.

Ben kendi yaptığım rotaya göre sizlere bir rota oluşturdum. Gidemediğim yerler oldu, aklımda kaldılar. Umarım oraları da görme fırsatım olur.

1.Gün

6 Temmuz 2024, Cumartesi

İstanbul➡Zürih

İlk Zürih uçağıyla şehrimize varıyoruz. Saat 10.35 gibi havaalanındayız fakat bizim havaalanından çıkmamız saat 13.00 ‘ü bulmuştu. Havaalanı epey kalabalıktı ve inanılmaz sıra bekledik. Pasaport kontrolünden de sorunsuz geçtik. Görevli, niçin ülkeyi ziyaret ettiğimizi, kaç gün kalacağımızı ve nerede kalacağımızı sordu. Çalışanlar çok güler yüzlüydü. Sıra beklerken ise değişik ülkelerden insanlarla tanıştık ve sıkıcı kuyruğu çok güzel bir anıya çevirdik. Havaalanından nihayet çıktığımızda ise zenginlik emarelerini görmeye başladık. 🙂

Bu günümüzü Zürih’e ayırıyoruz ve tadını çıkarıyoruz. Otel için Booking‘i tavsiye ediyorum. Otelde ödemeli, iptal seçenekli olması çok iyi. Detaylar Zürih yazımda.

Zürih

2.Gün

7 Temmuz 2024 Pazar

Zürih➡Fribourg➡Cenevre➡Lozan➡Montrö

Öncelikle bu kadar yoğun bir güne hazırlığımızı cumartesinden yapalım çünkü çoğu yer kapalı. Atıştırmalıkları çantamıza atalım ve Zürih çeşmelerinden sularımızı şişelere dolduralım. Elbette açık olan yerler var ama tedbiri elden bırakmamak lazım.

Sabah en erken kaçta çıkabiliyorsak otelden çıkıp 6 gün boyunca konakladığım Fribourg şehrine doğru yola çıkalım. Yaklaşık 2 buçuk saat sürüyor. Hız limitlerine uymak zorunlu olduğu için şimdiden söyleyeyim saatte 30 km hızla gitmek zorunda kaldığımız yollar bir hayli fazla.

Fribourg’u birkaç saatte keşfedelim. ( Vaktiniz varsa bugünü buraya ayırıp Mürren’i gezebilirsiniz.)

Fribourg’tan Cenevre’ye yola çıkalım. Yaklaşık 2 saat sürüyor. Cenevre’de birkaç saat vakit geçirdikten sonra Lozan’ uğrayalım, yolumuzun üstü.

Lozan’dan sonra büyülü şehir Montrö’ye geçelim. Ama yolumuzun üstündeki Vevey’in şahane manzarasında durup üzüm bağlarıyla fotoğraf çekmeden geçmeyin.

Vevey

Montrö’ye hayran kalacaksınız şimdiden söyleyeyim. Caz festivali ambiyansı harikaydı. Konserler için biletinizi online alabilirsiniz. Şu an biletler açılmadı. Aklımızdan çıkmayan bir şehir oldu. Zor ayrıldık oradan. Biz orada konaklamadık ama siz eğer konaklayacaksınız size şimdiden imrendim. Gidince ne demek istediğimi anlayacaksınız.

“Bunu tarif edemezsiniz, kelimeler hakkını vermez.

Gelip deneyimlemeniz yeterli.”

Quincy Jones

3.Gün

8 Temmuz 2024 Pazartesi

Montrö➡Bern

Montrö’den aşık olduğumuz şehir Bern’e geçiyoruz. Bern’e bir hafta bile yetmez bence ama gelmişken de görebildiğimiz kadar yeri görüp öyle dönelim değil mi? 🙂

Bern’in tadını çıkaralım.

Otel rezervasyonlarınızı aylar öncesinden almanızı tavsiye ediyorum.

Bern

4.Gün

9 Temmuz 2024 Salı

Bern➡Thun➡Interlaken➡Lauterbrunnen➡Interlaken➡İseltwald

Eveet en yoğun günümüze ve aynı zamanda en hipnoz olduğumuz güne geldik. İsviçre’nin masal kasabaları…

Bern’den çıkıp 15 dk uzaklıktaki Thun’ gidiyoruz. 1 saat buranın tadını çıkardıktan sonra İnterlaken’e geçiyoruz. İnterlaken’de de kasabamızı gezdikten sonra Lauterbrunnen için yola çıkıyoruz. Bu köyü gezmek için bir kaç saat yeterli olacaktır. Aslına bakarsanız yetmez ama yettirmek zorundayız.:) Lauterbrunnen’den tekrar İnterlaken’e iniyoruz. İnterlaken’den İseltwald’ gidiyoruz. İseltwald da bir kaç saat de fethedebileceğimiz küçük bir kasaba.

Thun’dan tekneyle karşı taraftadaki Brienz gölüne gidebilirsiniz. Tekne seyahati 2 saat sürdüğü için biz zaman kaybı olmasın onun yerine başka yerler görelim diye binmedik. Zamanınız kısıtlıysa size de tavsiye etmem.

Kasabaların bir kaç saatte gezilebilecek olması sizi karamsarlığa düşürmesin. O bir kaç saat ömre bedel…!

Bern’deki otelimizde konaklıyoruz.

Cenevre

5.Gün

10 Temmuz 2024 Çarşamba

Bern➡Luzern➡Chur

Bern’den yola çıkıp yol üstü sayılabilecek Luzern’i görmenizi isterim. Biz vakit yaratamadık çünkü 3 ülke birden gezdik. Sizin görmenizi isterim çünkü havaalanında tanıştığımız bir İsviçre’de yaşayan bir Türk, en güzel yeri gezmemişsiniz demişti.

Luzern’den çıkıp Chur’a geçelim. Gezi rotama Chur’u yazmamın sebebi ertesi gün buradan Bernina Express’ine binecek olanız. Trene erkenden bineceğimiz için uykumuzu alıp dinlenmemiz lazım. O harika tren yolculuğunda gözlerimizin kapanmasını istemeyiz değil mi? 🙂

Chur’da konaklıyoruz. Tren istasyonuna yakın bir otel sizi çok rahatlatacaktır.

6.Gün

11 Temmuz 2024 Perşembe

Chur➡Bernina Express

Büyük gün geldi. ESRA? yazımı ve İLK YURT DIŞI DENEYİMİNE HAZIRLIK yazılarımı okuduysanız bu trenin benim için anlamını biliyorsunuzdur.

Sabah 8.28 Bernina Express trenine ya da istediğiniz saat binebileceğiniz lokal trenlere binebilirsiniz. Şimdiden iyi seyirler.:)

Tren İtalya’nın Tirano şehrine gidiyor. İster gitmişken Como Gölü’ne gidip dönüşte lokal trenlerle geri dönün ya da araya İtalya seyahati sıkıştırın isterseniz de aynı trenle geri dönün tercih sizin. Ayrıca Bernina Express’ten indiğiniz yerde Lugano turu yapan panoramik Bernina Express otobüsleri de var. Dönüş için son saat 19.00 de. Zaten oteliniz tren istasyonuna yakın olduğu için bence gitmişken Como gölünü görün.

Tren biletleriniz için buraya ve buraya bakın.

7.Gün

12 Temmuz 2024 Cuma

Chur➡Basel

Chur’dan çıkıp Basel’e geçelim. Size tavsiyem Basel’e gittiğiniz gibi Flixbus‘ atlayın ve Fransa’nın Colmar şehrine gidin. 1 buçuk saatlik bu otobüs yolculuğu sadece 10 Euro.! Hatta oradan da atlayın trene 40 dk’da Strasbourg’a gidin. Basel’i döndüğünüzde 1 saatte gezebilirsiniz.

Basel

8.Gün

13 Temmuz 2024 Cumartesi

Basel➡İstanbul

Dönüş zamanı.

Basel Euroairport, İsviçre’nin Basel, Fransa’nın Mulhouse ve Almanya’nın Freiburg kentleri tarafından ortaklaşa kullanılan uluslararası bir havalimanı. Yani uçağının indiğin yer 3 ayrı ülkeye çıkıyor.

Türkiye’den İsviçre’ye Cenevre Havalimanı, Basel Mulhose Havalimanı ve Zürih Kloten Havalimanına uçuşlar gerçekleşmektedir. Ben gezi rotamızı Basel’den başlattım çünkü Basel ülkenin biraz kuzeyinde kalıyor. Kuzeyden geze geze ineceğiz. 🙂

Öğlen saatlerinde Basel’e inişimiz gerçekleşiyor. Basel Euroairport, İsviçre’nin Basel, Fransa’nın Mulhouse ve Almanya’nın Freiburg kentleri tarafından ortaklaşa kullanılan uluslararası bir havalimanı. Uçaktan indiğinizde ister Fransa’ya ister Almanya’ya isterseniz de İsviçre’ye gidebilirsiniz.

1 güne ne kadar çok şey koymuşsun Esra? Biz bu kadar yeri nasıl gezeceğiz?

Dediğinizi duyar gibiyim. Bana güvenin. Biz yaptık, oldu.:) Lauterbrunnen, İseltwald, Thun kasabaları 1 saatte gezebileceğiniz yerler. Araç kiralamayacaksanız eğer ülkenin tren ağı çok gelişmiş ve çok dakik işliyor endişelenmeyin. Ayrıca hava 22.00’a doğru kararıyor, günler bizim!İsviçre’de ulaşımın nasıl olduğunu detaylı okumak isterseniz buyurun buraya.

Bu yazımda sadece genel hatlarıyla gezi rotası bulunuyor.Tüm bu şehirlerin detaylı gezi planını bloğumda ayrıca paylaşacağım.

Diğer yazılarımı okumayı ve Instagram‘da takip etmeyi unutmayın.